Nävar från flera personer trycks mot varandra, under nävarna finns ett bord med en flaska, en burk, papper och pennor,

Verksamhet

Vallentuna församling har en rik verksamhet för alla åldrar. Vårt uppdrag är att göra Kristus synlig. Varmt välkommen!

Församlingens grundläggande uppgifter är att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt att utöva diakoni och mission. Syftet är att människor skall komma till tro på Kristus och leva i tro, att en kristen gemenskap skapas och fördjupas, att Guds rike breds ut och att skapelsen återupprättas. Allt annat som församlingen utför är stöd för och en konsekvens av denna grundläggande uppgift. Det går att läsa mera om detta på svenskakyrkan.se

Församlingsinstruktion för Vallentuna församling (PDF-fil)

Vet du att...

Barn som kramas och umgås fint med varandra.

Barn och ungdom

Vallentuna församling har en omfattande barn- och ungdomsverksamhet.

Den gamla prästgården som nu är Pärlans förskolas lokaler, det är sommar

Pärlan - Heltidsförskola

Kyrkans förskola Pärlan är en fristående förskola som drivs av Vallentuna församling.

En grusväg på landsbygden en sommardag.

Vuxna

Vallentuna församling erbjuder många olika verksamheter för vuxna.

En banderoll på ett staket, med texten Pilgrim Vallentuna, Frösundagården

Pilgrim Vallentuna - välkommen att vandra

Pilgrim Vallentuna består av tre uppmärkta leder: Inga-leden som är 19 km lång, Ulfs-leden som är 11 km och Livstens-leden som är 6 km.

Musik och körsång

Musiken är viktig i Vallentuna församling.  Om du tittar under rubriken Gudstjänst, så hittar du information om när och var körerna framträder i gudstjänster och konserter.

En kvinna sitter på huk tillsammans med en liten pojke och blåser såpbubblor.

Diakoni - vi bryr oss om dig

Genom diakonin finns vi till för dig som enskild person och/eller för par och familjer.